<< Click to Display Table of Contents >> Harcama Yönetim Sistemi > C. Harcama Yönetim Sistemi Modülleri > Ret ve İade İşlemleri > Ret ve İadenin Ödeme Emrinin Oluşturulması |
Kullanıcı tarafından, listelenen gelirlerden ödeme emri oluşturmak istenen gelir kalemi işaretlenerek butonuna basıldığında aşağıda yer alan ekran açılır:
Açılan ekranda, ret ve iade işlemi yapılmak istenen gelir kalemine ilişkin ödenecek tutar alanı girilerek butonuna basılır.
ekle butonuna basılmasıyla söz konusu işlemin ödeme talebi oluşmuş olur.
Ödeme talebi oluşturulmuş olan ret ve iade talebinin ödeme emri belgesini oluşturmak için “Ödeme İşlemleri” modülünden devam edilir.
Ödeme talebi işlemlerinden, ilişkili kayıt türü “Ret ve İade” işaretlenerek yapılacak sorgu sonucunda, harcama birimince Ret ve İade İşlemleri modülünden oluşturulan ödeme talepleri listelenir.
Ödeme emri belgesi oluşturulmak istenen ret ve iadenin ödeme talebine tıklanarak butonuna basılır. Ödeme emri oluştur butonuna basıldıktan sonra açılacak Ödeme Emri Belgesi Giriş kısmında, ödeme türü alanları otomatik gelmektedir.
Ödeme emri belgesi detay sayfasında hak sahibi bilgileri muhasebe sisteminde gelir kalemi detayında kimin adına alınmışsa o kişi bilgileri otomatik yansıtılmaktadır.
Ödeme kalemi türü ise değiştirilemez şekilde sistem tarafından “Gelirlerin Ret ve İadesi” şeklinde otomatik getirilecektir.
Bu şekilde hazırlanan ödeme emri belgesi, diğer ödeme emri belgeleri gibi (veri giriş görevlisi varsa bu görevli tarafından) gerçekleştirme görevlisi onayı ve harcama yetkilisi e-imzası ile muhasebe birimine gönderilecektir. Ödeme Emrinin onaylanması ile sistem tarafından ilgili ödeme emri belgesine otomatik olarak “Ret ve İade Belgesi” eklenecektir. Bu belge, gelirden yapılan ret ve iade işlemlerine ilişkin gerekli bilgilerin yer aldığı belgedir.