Taahhüdün eklenmesi için Taahhüt Kartı İşlemleri menüsünde yer alan butonu kullanılır ve açılan ekranda yer alan bilgiler girilir.
Taahhüt Kartı Ekleme Ekranı
Harcama birimleri aşağıda yer alan bilgileri ilgili alanlara gireceklerdir;
▪“Konu” yüklenmeye girişilen işin konusunun girileceği alanı ifade etmektedir. Bu alan zorunlu olmakla birlikte, serbest metin olarak girilecektir.
▪“Açıklama” taahhüdün detayına ilişkin açıklayıcı bilgilerin girileceği alanı ifade etmektedir. Bu alan zorunlu olmayıp kullanıcılar serbest metin olarak ek bilgi girebilecektir.
▪“Kaynak Türü”, “Taahhüt Türü” ve “Bütçe Yılı” alanları belirtilen referans değerler içerisinden seçilmesi zorunludur. Kaynak türünün merkezi yönetim bütçesi olarak seçilmesi halinde “Tertip Bilgileri” alanı açılmakta ve kullanıcılar ödemenin yapılacağı tertipleri seçmelidirler. Taahhüde ilişkin seçilen tertipler ile ödeme emri belgesinde (ÖEB) girilen tertipler arasında uyum olması zorunludur. Farklı tertip seçilmesi halinde ödeme ile taahhüt ilişkisi kurulamayacaktır.
▪“Yüklenici Uyruk” yüklenici kişinin yerli kişi, yerli kurum veya yabancı olmasına göre referans değerlerden seçilecektir. “Yüklenici Kimlik No” yüklenici uyruk alanında seçilen referans değere göre “TCKN”, “VKN” veya “Pasaport No” olarak girilmesi gerekecektir. İfade edilen değerler girildikten sonra “Yüklenici Firma Adı” otomatik olarak gelecektir.
▪“Sözleşme Başlangıç Tarihi” ve “Sözleşme Bitiş Tarihi” alanları takvim içerisinden gün, ay ve yıl olarak seçilecektir.
▪“KDVsiz Sözleşme Tutarı” alanına sözleşmenin KDV’siz tutarı manuel olarak girilecektir.
▪“KDVsiz Hakediş Ödemesi Bilgileri” yüklenilen işe ilişkin hakediş ödemeleri planlanıyorsa tahmini hakediş tarihleri ile hakediş tutarları girilecektir.
▪“Taahhüt Dosyası Ek Belgeler” muhasebe birimlerine taahhüt dosyası ekinde gönderilmesi gerekli belgeler ilgili alana yüklenecektir.
İfade edilen alanlar doldurulduktan sonra aktif hale gelen butonuna tıklanarak taahhüt kartı oluşturulur.