<< Click to Display Table of Contents >> Harcama Yönetim Sistemi > C. Harcama Yönetim Sistemi Modülleri > Taahhüt İşlemleri > Taahhüt Kartı İşlemleri > Taahhüt Kartı Ekleme İşlemleri > Fiyat Farkı, İş Artış ve İş Azalış İşlemleri |
Yüklenmeye girişilen işlerde fiyat farkı, iş artışı veya azalışı gibi durumların meydana gelmesi halinde, gerekli değişiklikler taahhüt kartı işlemleri içerisinde yer alan “Tutar İşlemleri” sekmesinden takip edilir. Fiyat farkı, iş artış ve iş azalış işlemleri veri giriş görevlisince yapılarak gerçekleştirme görevlisine gönderilir. Yapılan işlemler gerçekleştirme görevlisi tarafından muhasebe sistemine gönderilir.
Veri giriş görevlisi bulunmayan harcama birimlerinde; fiyat farkı, iş artış ve iş azalış işlemleri gerçekleştirme görevlisince oluşturulup muhasebe sistemine gönderilir.
Fiyat farkı, iş artış ve iş azalış işlemleri, sadece muhasebe birimine gönderilmiş ve durumu “aktif” olan taahhüt kartları için geçerlidir.
▪Taahhüde ilişkin fiyat farkı oluşması durumunda “Taahhüt Kartı İşlemleri” ekranında yer alan taahhütlerden ilgilisi seçilir ve butonuna tıklanır.
Taahhüt Kartı İşlemleri Görüntüleme Ekranı
▪“Fiyat Farkı Yap” butonuna tıklanarak taahhüt kartında fiyat farkı işlemi yapılır. Fiyat farkı tutarı alanına tutar bilgisi girildikten sonra butonuna tıklanır.
Taahhüt Kartı Fiyat Farkı İşlemi Ekranı
“Harcanan Fiyat Farkı Tutarı” ile “Kalan Fiyat Farkı Tutarı” alanları ödeme emri belgesi ile taahhüt kartı ilişkisi kurulduktan sonra otomatik olarak oluşacaktır.
▪“İş Artış Yap” butonuna tıklanarak taahhüt kartında iş artışı işlemi yapılır. İş Artış alanına tutar bilgisi girildikten sonra butonuna tıklanır.
Taahhüt Kartı İş Artış İşlemi Ekranı
▪“İş Azalış Yap” butonuna tıklanarak taahhüt kartında iş azalışı işlemi yapılır. İş azalış alanına tutar bilgisi girildikten sonra butonuna tıklanır.
Taahhüt Kartı İş Azalış İşlemi Ekranı