Mutemet İşlemleri

<< Click to Display Table of Contents >>

Harcama Yönetim Sistemi > Kamu Avans Kart İşlemleri Genel Bilgilendirme > Kamu Avans Kart İşlemleri Modülü >

Mutemet İşlemleri

Mutemet İşlemleri alt modülünde; harcama biriminde görevli mutemetlere banka hesap açılış başvuru yapılması, hesap başvuru durumu sorgulanması, hesaba ilişkin hesap hareketlerinin sorgulanması, hesapta kalan bakiye artığının iade edilmesi ve hesap kapama işlemleri yapılmaktadır.

Harcama birimi mutemedi adına banka hesabı açmak ve buna ait başvuru oluşturmak için ekle butonuna tıklanır. Butona tıklanmasıyla aşağıdaki ekran açılır ve gerekli alanlar mutemet bilgilerine göre doldurulur. Bilgi girişi yapıldıktan sonra butonuna tıklanır.

Yapılan hesap başvuru talebi Mutemet İşlemleri alt modülünde görüntülenir. Yapılan başvurunun durumu “Hesap başvuru Talebi Oluşturuldu” şeklinde sistem tarafından ekrana yansıtılır.

Bu adımdan sonra hesap başvuru talebinin gerçekleştirme görevlisi tarafından onaylanması gerekmektedir. Bunun için veri giriş görevlisince ilgili başvuru satırı seçilerek butonuna tıklanır. Açılan alandan da butonuna basılır.

Hesap başvuru talebi gerçekleştirme görevlisi onayına sunulur. Gerçekleştirme görevlisince altında yer alan butonuna tıklanır.

Başvurunun onaylanmasıyla ürünün durumu olarak güncellenir.

Onaylama işleminden sonra butonuna basılarak hesap açılış isteği T.C. Ziraat Bankasının ilgili şubesine iletilir. Hesap durumu ise olarak güncellenir.

        

- Bu işlemlerle birlikte hesap açılış talebi, başvuruda seçilen T.C. Ziraat Bankasının ilgili şubesine iletilir. Banka şubesince başvurunun değerlendirmesi tamamlandığında sonuç ilgili mutemedin başvuruda belirtilen telefon numarasına SMS olarak iletilir. Başvurunun olumlu olması durumunda ilgili mutemedin banka şubesine giderek hesap açılış işlemlerini tamamlaması gerekmektedir.

- Hesabın açılması ardından ilgili mutemede TROY özellikli Kamu Avans Kart verilir. 

- Mutemet hesabının açılmasıyla birlikte durum sistem tarafından olarak güncellenir. 

- Harcama birimlerince harcama yetkilisi mutemetlerine; harcama yetkilisinin uygun görmesi ve karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla; ilgili kanunlarında öngörülen haller ile gerçekleştirme işlemlerinin tamamlanması beklenilemeyecek ivedi veya zorunlu giderler için avans verilmesi durumunda; ilgili mutemet adına mevcut durumdaki gibi ödeme emri belgesi (ÖEB) oluşturulur. ÖEB’de hak sahibi olarak mutemedin TC kimlik numarası kullanılır ve açılan kamu avans kart hesabının IBAN bilgisi kullanılarak hesaba ödeme yapılır.

- Kamu avans kart işlemlerinde kullanılacak hesaba yalnızca ilgili kamu idaresinin ödeme hesabından para girişi olabilir kişisel veya kurumsal farklı hesaplardan para girişi olamaz. 

- Kamu avans karta ait işlemler aynı zamanda mobil bankacılık üzerinden de takip edilebilir. 

- Kamu avans kartın bağlı olduğu hesaptan farklı bir hesaba transfer yapılamaz. 

- Hesaptan para çekilebilir ancak para yatırılamaz. 

- Kamu avans kart internetten yapılan harcamalarda kullanılabilir.

info NOT: Kamu avans kartın bağlı olduğu hesaba ödeme; mevcut durumda HYS’de avans ödemesinin yapıldığı gibi yürütülecektir. Aynı şekilde mahsup işlemleri de HYS’de ÖEB düzenlenerek yapılacaktır.